Čtenářské dílny I – zavedení do výuky ČJ, zkušenosti a tipy do výuky

pro pedagogy 1. stupně ZŠ, 2. stupně ZŠ, pro pedagogy SŠ, vychovatele školní družiny

Webinář poskytne konkrétní rady pro zavedení čtenářských dílen, popřípadě čtenářských klubů. Představí vlastní zkušenosti lektorky hovořící o smysluplnosti vytváření čtenářského společenství. Rozptýlí pochybnosti, které se často při myšlence na čtenářské dílny objevují. Zároveň seznámí s pravidly čtenářských dílen a nabídne několik možných aktivit.

Čtenářské dílny II – tipy do výuky

pro pedagogy 1. stupně ZŠ, 2. stupně ZŠ, pro pedagogy SŠ, vychovatele školní družiny

Díky webináři získáte konkrétní tipy na jednotlivé lekce čtenářských dílen. Těch není nikdy dost. Absolvování webináře Čtenářské dílny I není podmínkou.

Čtenářské dílny III – hlavně poezie

pro pedagogy 1. stupně ZŠ, 2. stupně ZŠ, pro pedagogy SŠ, vychovatele školní družiny

Vysokoškolská pedagožka Mariana Machová popisuje běžnou reakci na předložení veršovaného textu studentům FF UK takto: „Ježkovy voči, básnička!“ Lidé se textu bojí, cítí se vůči němu bezmocní. I velmi dobří čtenáři hledají kladný vztah k poezii nesmírně obtížně. A jak to změnit? Musíme s dětmi básně číst. Prožívat je. Mluvit o nich. Ideálně při čtenářských dílnách. Webinář poskytne další ověřené tipy na lekce čtenářských dílen pro malé i velké, včetně materiálů do hodin.

Žák s Aspergerovým syndromem

pro pedagogy 1. stupně ZŠ, 2. stupně ZŠ, pro asistenty pedagoga

Webinář charakterizuje Aspergerův syndrom, poskytne informace, jak přistupovat k dítěti s Aspergerovým syndromem ve třídě, o IVP, spolupráci s rodinou a ověřené tipy pro zlepšení výuky i klimatu třídy.

Naučme žáky přemýšlet

pro pedagogy humanitních předmětů 2. stupně i SŠ

Mnohdy slýcháme, že memorování ve škole musí skončit; pro úspěch v současném světě se musí učit jinak. Pojďme tedy přimět děti přemýšlet, vyvozovat, třídit informace a pohlížet na skutečnosti z různých úhlů pohledu. Webinář Vám představí konkrétní ukázky práce s textem, jejichž prostřednictvím se to všechno žáci naučí.

Žák s odlišným mateřským jazykem na ZŠ

pro pedagogy 1. i 2. stupně ZŠ

Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách přibývají rychleji než potřebné informace o jejich vzdělávání. Které organizace podají pomocnou ruku učitelům a které žákovi? Jakou podporu nabízí státní instituce? Jak zapojit spolužáky a opravdu všechny kolegy? Jak komunikovat s rodiči žáka? Jak připravovat materiály? Jak hodnotit? A jaké jsou kulturní odlišnosti cizinců? Před několika lety mi bylo sděleno, že ve čtvrtek přibude do mé třídy nový žák, který neumí ani slovo česky. Na žádnou z výše uvedených otázek jsem neuměla odpovědět. To se ale změnilo. V současnosti učím pět žáků s OMJ a ráda bych prostřednictvím našeho webináře usnadnila vzdělávání žáků s OMJ všem zainteresovaným.

Tipy do výuky dějin 20. století

pro pedagogy 2.stupně a SŠ

Provázení žáků dějinami 20. století buď zbožňujete, nebo přetrpíte. Stejné je to u dětí. Pokud patříte do první skupiny, inspirujeme vás k dalším prima aktivitám, včetně rodinné historie. Pokud do té druhé, naučíme vás, jak si přiblížení dějin minulého století zamilovat.

Přínos školní knihovny je obrovský pro všechny

pro pedagogy 1. stupně ZŠ, 2. stupně ZŠ, pedagogy SŠ, pro nepedagogické pracovníky školy

Školní knihovny už dávno nejsou nudné místnosti se zaprášenými regály. Ve školních knihovnách to musí žít. Webinář poskytne konkrétní rady pro vybudování či „upgrade“ školní knihovny, včetně námětů, jak zapojit knihovnu do výuky a vytvořit z knihovny atraktivní prostředí snadno a rychle.

„Moje kolegyně z družiny mají v pondělí, ve středu a v pátek méně práce, protože všechny děti jsou v knihovně. A to je myslím nejlepší důkaz toho, že se dávný sen našeho pana ředitele o fungující školní knihovně plné dětí naplnil.“

Slovní hodnocení – podstata, zavedení, náležitosti

pro pedagogy 1. a 2. stupně

O slovním hodnocení slýcháme už řadu let, vlastně řadu desítek let. V současné situaci domácího vzdělávání se toto téma stalo aktuálnějším. Ale co to vlastně je slovní hodnocení? Proč by si mnoho učitelů, rodičů, žáků i odborníků přálo, aby vytlačilo klasické známkování? Budete psát slovního hodnocení poprvé? Pak Vás jistě zajímá, co musí slovní hodnocení splňovat, aby bylo smysluplné. Co předchází samotnému psaní? Jaká jsou rizika slovního hodnocení? Na všechny tyto otázky a i na ty Vaše spolu nalezneme odpověď.

Formativní hodnocení pomocí online nástrojů 1

pro pedagogy 1. a 2. stupně

Nové téma, které vystřídalo „finské školství“, je formativní hodnocení. Jak na něj pomocí online nástrojů? A to nejen v době distanční výuky? Jak si vybrat vhodný nástroj? Co jednotlivé nástroje nabízí? Jak s výsledky dále pracovat a zapojit děti tak, aby se staly vlastníky vlastního učení? Jak je v rámci online prostoru aktivizovat pro vzájemnou spolupráci, aby se staly sobě navzájem zdroji učení?

Formativní hodnocení pomocí online nástrojů 2

pro pedagogy 1. a 2. stupně

Navazující webinář s konkrétními tipy pro Kahoot!, Quizlet, Google Forms, Google Docs a Padlet. Absolvování Formativního hodnocení 1 není podmínkou.

Jak vytěžit čítanku až do dna

pro pedagogy 1. a 2. stupně

Většina čítanek stále ještě nabízí pouhopouhé ukázky textů a veškerá tvrdá práce pak visí na učiteli. Tento webinář nabízí možnosti, jak s texty pracovat jako při výuce cizího jazyka a jak je propojit i s mluvnicí a slohem. Neizolovat literaturu od mluvnice a slohu. 

Formativní hodnocení - první kroky

pro pedagogy ZŠ i SŠ

Co je formativní hodnocení? K čemu je dobré? Jaké jsou jeho základní strategie? Na webináři získáte odpovědi na tyto otázky a ještě si odnesete několik snadných metod, jak začít formálně hodnotit již druhý den.